tiistai 7. helmikuuta 2012

Tukka hyvin, kaikki hyvin

Minulla on aikalailla samanväriset hiukset ja iho kuin kuvakollaasin punatukkaisella tytöllä ja vaalean ihon lisäksi kesällä lisääntyvät pisamat ovat jossain määrin näkyvissä myös talvella. Olen päätynyt kuitenkin siihen, että haluan hiukseni hääpäivänä kiinni. Sille on muutama melko perustavanlaatuinen syy: vähänkään kostealle/tuulisella ilmalla kaikki kiharrukset katoavat hiuksistani ennenpitkää ja olen jo monissa vuosijuhlissa kokeillut erityyppisiä kiinni olevia kampauksia ja ne nyt vaan kertakaikkiaan ovat minulla hyvännäköisiä :) Olen laskeskellut, että kampaukseen menisi 120 euroa (sis. koekampauksen) ja sitten voisin ehkä laittaa myös vähän rahaa johonkin hiuskoristeeseen.

Kuvakollaasissa vähän ihanan tyylisiä hiuskuvia. Oikean reunan keskimmäinen kuvan morsiamen hiukset on ihanan elegantit, tuollainen strassipanta koristeena voisi myös olla todella kiva, toisaalta myös ylävasemman kuvan muhkea hiuskoriste olisi aivan upea. Oikean yläkulman kuvan suuri pallonuttura olisi söpö, mutta ehkä kuitenkin liian "hello, I have two heads" ja pienempänä muistuttaa liikaa tavallista balettinutturaa. Oikea alakuva tuli kollaasiin mukaan oikeastaan vain siksi, että kuva oli mielestäni kaunis valmistautumiskuva, eikä tuo valkoinen hiuskoristekaan hullumman näköinen ole :)

Kuva: Stylemepretty


Kaikista eniten pidän hyvin yksinkertaisista kampauksista esimerkiksi muhkea (minulla muhkeus tosin vaatinee ainakin valkin nutturaa tukemaan) banaaninuttura voisi olla ihana. Parhaimman muhkeusasteen ja etuhiusten asettelun olen nähnyt Eva Longorialla alla olevassa kuvassa. Tuollaisen minä haluan, plus sitten jonkun kivan hiuskoristeen. Kuten vaikka tuon Etsyssä myynnissä olevan pannan (joka maksaa aivan järkkytävästi, n. 140 euroa). Myös alimman kuvan tyllinen hässäkkä voisi olla hauska hunnun korvike, sillä huntua minulle tuskin tulee.

Kuva: Google kuvahaku


Kuva: Etsy
Kuva: Oka Morikawa

10 kommenttia:

  1. Ihania suunnitelmia! Itsekin pähkäilin juuri samoja asioita: tukka kiinni niin olo on juhlallinen ja hiuksetkin sitten myös pysyvät kiinni ja kauniisti. Ja näinhän siinä kävi :) Kampausta koristi iso hiuskoriste :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kattelinkin tota sun hiuskoristetta, ihana!

      Poista
  2. Hei, mun äiti sanoi, että Morsmaikussa (Roballa? vai onko se osoite sen sivukadun mukaan?)oli ainakin viime viikonloppuna kaikki hiuskoristeet 10 e!!!
    :) Sieltä vois löytyä, äiti sanoi että voi kattoa mullekin sieltä jotain jos kerekää käymään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oh tätyyy yrittää käydä vilkasemassa, vaikka en mä nyt niin tarkkaan vielä tiedä mitä haluan... (ja todennäköisesti muutan mieleni vielä ainakin sata kertaa ennen kuin asialla alkaa olla kiire :D)

      Poista
  3. Kivoja hiussuunnitelmia! Minulla taas on päinvastoin, hiukset menevät aina kiharalle. Mieluummin ottaisin suoran tukan :)

    Tykkäsin myös tuosta Eva Longorian kampauksesta/miten etuhiukset on laitettu. Itsellä on kampaus vielä hakusessa,mutta tällä hetkellä joku miellyttää joku rento, sekainen nuttura.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Semmonen rento nuttura on mitä ihanin vaihtoehto, jos ei tartte pelätä hiusten suoristumista!

      Poista
  4. Kauniita kuvia! :) Ihailen kyllä sellaisia joille tuollaiset hyvin siistit ja klassiset kampaukset sopivat. Omaan naamaani ne ei oikein tunnu istuvan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen, että se on myös jossain määrin tottumiskysymys, sillä itse on tullut kokeiltua mm. banaaninutturaa useissa vuosijuhlissa ja se on hyväksi muuntautumiskelpoiseksi kampaukseksi siellä todettu. Mutta tosiaan, tää hiusten suoruus ehkä estää mulla noi rennomat kampaukset :)

      Poista
  5. Näyttää kyllä kovasti sun näköisiltä nää kampausideat :) Eiköhän se ehdi selvityä tässä ajan kanssa, että millainen lopulta tulee olemaan.

    VastaaPoista
  6. Aivan ihanat nuo punaiset hiukset! Itse olen vaalea ja olen aina halunnut punertavia hiuksia, kokeiluista huolimatta ne ei vain minulle sovi, plööh. Mutta ihanaa, punertavat hiukset ja pisamat. :) Suosittelen katsomaan Santirso Pasionin sivuja, heillä on aivan ihania hiuskoristeita ja erikseen morsius-mallisto. :) Tulee nyt vähän tällain myöhässä, mutta löysin blogisi vasta tunti sitten. :)

    VastaaPoista