tiistai 2. lokakuuta 2012

Pukusovitusjännitys

Tarkalleen kuukauden päästä on tarkoitus aloittaa korjausten tekeminen hääpukuuni, joka tällä hetkellä odottaa vielä kärsivällisesti Stlissimassa. Ja btw, tarkalleen 4 kuukauden päästä on meidän häät, jaiks... Alusvaatteet ja kengät on, joten siltä osalta ei huolia, mutta nyt minua on alkanut jännittää tuo tuleva sovitus. Ei sinänsä itse puku, koska tiedän, että puku on edelleen kaunis ja sen ajatteleminen saa minut edelleen hymyilemään, mutta...

Silloin kun sovitin pukua ensimmäisen kerran, se todellinen "tää on mun puku"-fiilis syntyi, kun Stilissiman myyjä alkoi laittaa pukua "kohdilleen" neulojen avulla. Silloin puhuttiin selän vetoketjun peittämisestä helminapeilla, mahdollisesta luiden lisäyksestä, alaosan "pöyheyttämisestä" tyllillä ja muustakin, jota en enää edes täysin muista tai jotka olivat vain myyjän päässä tyyliin "tehdään sulle mahtava peppu". Mutta eihän ne silloiset neulat enää ole kiinni puvussa ja jos sama myyjä edes sattuisi olemaan sovituksen aikoihin paikalla niin tuskin nyt myyjä muistaa jotain random asiakasta puolen vuoden takaa. Mutta mitä jos en itse muista noita kaikkia asioita sovituksessa tai entäs jos ompelija alkaa muokkaamaan siitä ihan erilaista kuin miltä se silloin päällä tuntui neulojen jälkeen. Apua, entä jos siitä ei tulekaan niin hieno, kuin mitä sovituksessa silloin mallailtiin...   Kyllä voi pienen morsiamen ongelmat olla niin kovin suuria...jepjep... Ja sitten vielä: äiti on tulossa tähän sovitukseen mukaan, koska haluaa nähdä puvun → entäs jos mun äiti ei pidä siitä...

Kuva: PrestonBailey

8 kommenttia:

  1. Yks sana: Heidi. :D Mitään muuta et Stilissimassa tarvi!!!!

    VastaaPoista
  2. Haha, kiitti Aurinkoprinsessa. :) Ole ihan huoleti. Me muistetaan kyllä asiakkaita pitkänkin ajan takaa, etenkin jos ollaan suunniteltu paljon asioita Mutta isolla todennäköisyydellä Hanna ei ole paikalla, mä voin katsoa onko sillä mahdollisuus olla. Mutta mä ainakin olen Hannan kanssa niin samalla aaltopituudella, että tiedän mitä Hanna tarkoittaa lauseella "tehdään sulle mahatva peppu". Ja kavennus on joka tapauksessa kaikkein ekoin juttu. Meillä on 4 kuukautta aikaa hioa pukua niin, että se on täydellinen.

    VastaaPoista
  3. Se olis kyllä ihan superia että sattuisit olemana paikalla, jos Hanna ei ole:)Tää on just niin mua huolehtia asioista, joita puolet ihmisistä ei varmasti edes ajattele...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä otin Hannan kanssa puheeksi että olet tulossa, ja hän sanoi toivovansa että pääsisi olemaan paikalla. Hannalla on vaan tulossa syksyllä paljon Saksassa ramppaamista, ja aikataulut ei ole ihan vielä selvät, niin jos nyt käy niin, että hän ei pääse paikalle sun sovituspäivänä, niin voidaan miettiä tilannetta sitten. Kiirehän tässä ei tosiaan ole :D

      Poista
    2. Tää on kyllä niin huikeeta, että musta huolehditaan :D Ja joo kiire ei ole onneksi, oon yrittänyt ihan tarkoituksella hoitaa kaiken mahdollsimman ajoissa, ettei sitten tule mitään paniikkeja... Mut paremmin tuntevat ihmiset voivat kyllä aavistaa, että niiltä ei silti tulla välttymään :)

      Poista
    3. Hahah, meille usein tulee (etenkin tälläisissa tilanteissa kun pukua tuunataan paljon) sellainen suhde asiakkaaseen, että halutaan olla ihan aina paikalla. Mulla on monta asiakasta, jonka korjauksia muut ei varmaan edes osaisi katsoa :D

      Poista
    4. Kuules, nyt kävi niin että Hanna joutuu lähtemään Saksaan torstaina ennen sun sovitusta. mutta älä huoli, mä olen töissä ja otan sut huolehdittavaksi. :)

      Poista
    5. Harmi ettei Hanna pääsen paikalle, mutta en huoli, luotan suhun. Ilmeisesti Aurinkoprinsessa on oikeassa :D

      Poista