maanantai 11. maaliskuuta 2013

My dress


Tässä se nyt on. Kyseessä oli siis Forever Yours merkin puku no# 46227, jonka ostin Stilissimasta kesällä 2012 noin seitsemän kuukautta ennen häitä. Alunperinhän haaveilin tylliunelmasta, mutta tuota pukua kokeiltuani en vain kertakaikkiaan tahtonut enää mitään muuta. Puku on erittäin vartalon myötäinen, mutta yllätyksekseni se vain kertakaikkiaan oli niin ihana, ettei minkäänlaista vartalokompleksia oikein pystynyt sen kanssa kehittämään vaikka päässäni sellaisiakin yrityksiä joskus pyöri. Aina kun puvun laittoi päälle, ei oikein voinut muuta sanoa kuin "Vau, mä näytän hyvältä!"





Alunperin ostettu puku oli minulle huomattavan iso, mutta sitä syksyllä korjausten alkaessa piennennettiin kuin taikaiskusta vaihtamalla puku pienempään. Eri kätevää sanoisin :) Pukua pienenneltiin eri suunnista kuitenkin edelleen ja rinnan yläosasta taas päästettiin. Lyhennyksessä laahukseen jätettiin kaikki pituus, mutta edestähän sitä pituutta taisi lähteä melkein parikymmentä senttiä. Taakse pistettiin vetoketjun peitoksi helminapit, ja alushametta korvaamaan ommeltiin pari kerrosta tylliä nostamaan helmaa aavistuksen merenneitomaisempaan suuntaan. All in all, puvusta kuoritui vieläkin parempi, kuin miltä se alunperin näytti ja vaikka alusvaate olikin susiruma, niin toimivahan se oli. Kaikin puolin kiitoksia Stilissiman tytöille, erityisesti Hannalle ja Heidille, mutta myös sille jonka nimeä en muista (jonka kanssa kokeiltiin kesällä niitä kaikkia alusvaateviristyksiä) :)

Ja mitä sitten? En minä tiedä! Tavallaan en tahtoisi myydä pukua lainkaan, toisaalta uuden iltapuvun suhteen minulla on jo muita suunnitelmia, laahuksen tahtoisin kuitenkin ottaa irti kastemekkoa (jos sitä vaikka joskus sellaista tarvittaisiin) varten. Toisaalta, jos en ota pukua uusiokäyttöön niin miksi säästäisin sen? Nostalgia? Missä helvetissä mä sitä edes säilyttäisin, se roikkuu edelleen pukupussissa meidän makkarissa... No sen ajan murhe, voihan se toistaiseksi roikkua siinäkin, tässä kuvassa se roikkuu kuitenkin vielä hotellihuoneessa :)


Kaikki kuvat: Timo Idänheimo (ethän kopioi!)


20 kommenttia:

  1. Todella kaunis puku! Ja tuo uusiokäyttö kastemekossa on aika suloinen idea, kun kerran lapsia ilmeisesti toivotte. :) Itse säilytän pukuani urhoollisesti. Sydän ei anna periksi luopua siitä, vaikka hassultahan se kuulostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ensin tajunnut ollenkaan, miksi se puku pitäisi säästää ja nyt... en mä tosiaan tiedä raaskiiko siitä lainkaan luopua :D Kastemekkoidean taisin nähdä ensimmäisen kerran tuolla Elisan hääblogissa ja se oli mielestäni niin ihana idea!

      Poista
  2. Aivan täydellinen puku! Onko sulla kuvaa siitä edestäpäin kun se on ylläsi, oisi kiva tietää miltä se näyttää edestäpäin :) Jostain tuon kaltaisesta olen itsekin haaveillut! Tuo kastepuku idea on ihana, On mielestäni hienoa kun kastepuvulla on jokin "idea" eikä se ole vain kaupasta uutena ostettu. Itsekin kudoin lapsellemme kastepuvun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sellainenkin kuva varmasti tulee vielä blogiin, en viitsinyt tähän postaukseen tunkea ihan kaikkea :D

      Poista
  3. Ei voi kun kompata edellisiä kommentteja - WAU! Jos vartaloni olisi sallinut, tuo olisi ollut juurikin mun unelmamekko!! Tosi kaunis morsian olit. Mä vien tänään mun pitsiunelman Heidille Stilissimaan, se tuunaa mun mekosta juhlamekon. Ja helmapitsit jää sitten odottelemaan esim sitä kastemekkotarvetta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun blogistahan mä tän kastemekkohomman taisin ensimmäisenä nähädä ja musta se on aivan ihan idea<3 Mä olin ensin sitä mieltä, että tästä voisi kans tehdä iltapuvun, mutta nyt mulla on jo liikaa uusiakin suunnitelmia :D

      Poista
  4. Ihan täydellinen pitsipuku! :)

    VastaaPoista
  5. Upea! Olen itse ajatellut juuri tuontyyppistä omiin häihimme.

    VastaaPoista
  6. Niin mielettömän upea puku ja morsian että!

    VastaaPoista
  7. Oivoi, ihan meinas itku päästä kun näin nämä kuvat :)

    VastaaPoista
  8. Oi <3 kiitos kaikille ihanista kommenteista, tämä oli tietyllä tavalla se postaus mitä jännitin vähän julkaista :)

    VastaaPoista
  9. Aivan käsittämättömän kaunis!! Pieni kateuskin taisi iskeä!;)

    VastaaPoista
  10. Aivan superupea! Ei voi muuta sanoa :)

    VastaaPoista
  11. Jos meinaat pukua myydä niin ilmottelehan asiasta :)

    VastaaPoista
  12. Olit kyllä aivan upea puvussasi! Ja sulhanenkin oli toki komea :)

    VastaaPoista
  13. Oi voi! Mä en kestä - oot niin upea. Ja tuo puku.. ihan mun haaveiden täyttymys. :)

    Pitääkin pitää mielessä tuo tyllien ompelu helmaan, ettei tartteis alushametta.. jotenkin en lämpiä sille yhtään. Ja yllätys, yllätys! utelen taas alusvaatteista, mutta laittaisitko mulle vaikka spostiin alusvaatteen merkin/mallin, niin teen itsekkin Helsinkiin päin tullessani rynnäkön Wiipurin liikkeeseen ja ostan sen tyhjäksi noin avoimelle selälle sopivista hepeneistä. :)

    VastaaPoista